A Deutsche Telekom IT az Amazon Web Services-szel együttműködve még magasabbra teszi a lécet a DevOps-transzformációban
Budapest, 2021. szeptember 8. – A Deutsche Telekom IT (DT-IT) bejelentette, hogy J’DIS – Just Developers Doing Incredible Stuff (szabad fordításban: mérnökök, akik rendkívüli dolgokat alkotnak) – néven nemzetközi informatikai mérnöki munkacsoportot hoz létre az Amazon Web Services (AWS) támogatásával. A Budapesten induló programmal a DTIT gyorsabban tölthet majd fel teljes, ún. funkcióközi műszaki termékfejlesztési csapatokat, amelyek feladata az adott ágazatban vezető, komplex alkalmazások készítése, automatizálása és üzemeltetése lesz. Az első újonnan toborzott szakértői csoport novemberben kezdi meg a munkát egy egyedülálló, Mesterséges Intelligencia alapú ügyféltámogatási megoldáson, amely 65 millió ügyféllel köti majd össze a Deutsche Telekomot.
Az AWS támogatásával a DTIT által indított J’DIS program új alapokra helyezi a DevOps-csapatok teljes életciklusát, a toborzástól, a csapatalakításon át, a teljesítmény és a teljesítési sebesség maximalizálásáig. A J’DIS keretében szoftvermérnökökből, DevOps-mérnökökből és Scrum Masterből álló nyolcfős egységek jönnek létre. A J’DIS programba való bekerüléshez mindegyik szakértő átfogó szakmai és kulturális interjún vesz részt, és felvételük után az első kilenc hónapban AWS-szakértők kísérik majd őket. A DTIT az újonnan létrejövő csapatoktól nemcsak azt várja, hogy saját termékeiket sikerre vigyék, hanem azt is, hogy a korszerű mérnökinformatika éllovasai legyenek a telekommunikációs ágazatban.
„Reményeink szerint az újonnan bevezetett toborzási és csapatépítési előírásoknak köszönhetően olyan jelentős mértékben növekszik majd az agilitás a Deutsche Telekomnál, hogy hatására az ügyfélélményben is kézzelfogható javulás tapasztalható majd. Az Amazon már bevált mérnöki és üzemeltetési gyakorlatainak bevezetésével még zökkenőmentesebb szolgáltatást, valamint gyökeres változást hozó megoldásokat tudunk majd nyújtani ügyfélkörünknek” – nyilatkozta Dr. Peter Leukert, a Deutsche Telekom informatikai igazgatója.
„Alig várjuk, hogy összegyűjthessük a legjobban képzett magyarországi szakembereket a DTIT-nél. J’DIS-csapatainkat a régió legtehetségesebb szoftvermérnökei alkotják majd, ezáltal minden eddiginél gyorsabban hozhatjuk létre a leginnovatívabb termékeket” – mondta el Cseresnyés Örs, a DTIT alelnöke, a Deutsche Telekom IT Solutions Hungary részéről.
„A J’DIS kezdeményezés újabb példája annak, hogy a Deutsche Telekom élen jár és irányt mutat az innovációban. A DTIT és az AWS J’DIS programjában a magyarországi együttműködés rendkívül kedvező hatással lesz arra, hogy a legjobb szoftverfejlesztő mérnököket választhassuk és képezhessük ki, képességeiket pedig a Deutsche Telekom informatikai szakterületén belül különféle projektekben kamatoztathassuk. A J’DIS projekttel biztosítható, hogy a DTIT jól képzett szakemberekkel rendelkezzen, akik a felhőszolgáltatások lehető legszélesebb köréhez férnek hozzá, valamint a legjobb teljesítményt nyújtva és a legnagyobb fokú biztonságot szavatolva páratlan ütemben viszik előre az innovációt” – fejtette ki Fabio Cerone, az AWS telekommunikációs ügyfelekért felelős igazgatója.
A program nyári budapesti indulását követően az első J’DIS-szakemberek 2021 novemberétől egy Mesterséges Intelligencia fejlesztési projekten dolgoznak majd, szintén Budapesten. Feladatuk olyan, VASP-ra (Voice Application Service Platform, hangalapú alkalmazási szolgáltatásplatform) épülő komplex ügyfélszolgálati megoldás létrehozása lesz, amely egyszerre több platformon, így Messengeren és WhatsAppon is működik. Ez a platform alkotja majd azt az egyetlen legnagyobb kapcsolatfelvételi felületet, amelyek keresztül a Deutsche Telekom ügyfelei támogatást kérhetnek.
Az új J’DIS-csapatok feladata lesz még a DTIT-n belül olyan összetett technológiai kihívások megoldása, mint a monolitikus alkalmazások mikroszolgáltatásokra történő bontása, korábban leküzdhetetlennek vélt problémák megoldása a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével, a szoftverszolgáltatási folyamat automatizálása CI/CD (folyamatos integrálás/teljesítés) révén, valamint alkalmazások ellenállóvá és hibatűrővé tétele a legkorszerűbb felhőinfrastruktúra kínálta lehetőségek kiaknázásával.
A Deutsche Telekom IT
A Deutsche Telekom IT GmbH feladata a németországi székhelyű telekommunikációs vállalat, a Deutsche Telekom AG üzleti folyamatait támogató informatikai rendszerek és infrastruktúra tervezése, fejlesztése és üzemeltetése.
A Deutsche Telekom IT Solutions
Magyarország legnagyobb IKT-munkaadója, a Deutsche Telekom IT Solutions (ITSH, korábban IT-Services Hungary) a Deutsche Telekom Csoport tagja és a németországi székhelyű Deutsche Telekom IT leányvállalata. A 2006-ban alakult, több mint 4800 fős vállalat az informatikai és telekommunikációs szolgáltatások széles körét nyújtja. Az ITSH 2019-ben elnyerte a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) legjobb oktatási együttműködésért járó díját, a PwC Magyarország független felmérése alapján a legvonzóbb magyarországi munkahelyek közé tartozik, és a legetikusabb multinacionális vállalat címét is megkapta. A cég folyamatosan fejleszti négy – budapesti, debreceni, pécsi és szegedi – telephelyét, és várja képzett informatikai szakemberek jelentkezését a csapatába.
A Deutsche Telekom
A Deutsche Telekom a legértékesebb európai telekommunikációs márka, mintegy 178 millió mobiltelefonos, 28 millió vezetékes és 20 millió széles sávú előfizetéssel. A vállalat lakossági ügyfeleknek vezetékes és széles sávú, mobilkommunikációs, internetes és IPTV-termékeket és -szolgáltatásokat, üzleti és vállalati ügyfeleknek pedig információs és kommunikációs technológiai (IKT) megoldásokat kínál.