DT-ITS Internal meetup #1

2024 08 14

A DT-ITS első belső meetupjára májusban került sor a Telekom Campuson. A meetupok sorozatát azért indítottuk el, hogy lehetőséget teremtsünk a DT-ITS munkatársai számára, hogy érdekes projektekről és use case-ekről beszélgethessenek, és közben közösséget építsenek. Az első alkalmon a résztvevők több különböző témájú előadást hallgathattak meg.

1. This is Sparta! – Entity standardisation and onboarding

Egy migrációs projekt, amely biztosította az üzletmenet folytonosságát több mint 1400 Európa-szerte áthelyezett kolléga számára.

Előadók: Bojtos-Károlyi Krisztina, Nicholls-Karácsonyi Katalin és S. Lajos

Mindannyian a Workplace Experience Hubban dolgoznak. Ez a központ különböző termékeket, például felhasználói azonosítót, e-mail címet, laptopokat stb. biztosít, hogy a kollégák világszerte a Deutsche Telekomnál dolgozhassanak. Krisztina és Katalin Service Delivery Managerek, Lajos pedig Solution Manager a csapatban.

Bemutatták a két évvel ezelőtt kezdődött áttelepítési projektet, amelynek keretében 1400 embert, családjukkal és háziállataikkal együtt Oroszországból hat európai országba költöztettek. Ennek az összetett projektnek három fő szempontja volt: személyi, üzleti és technikai. A személyi szempontok közé tartozott a vízumok, a munkavállalási engedélyek és az új otthonok biztosítása. Az üzleti szempont az átmenet alatt a munka zavartalanságát biztosította, míg a technikai szempont a szükséges munkaeszközök és infrastruktúra biztosítását foglalta magában. Jelentős kihívást jelentett, amikor úgy döntöttek, hogy 400 embert áthelyeznek Görögországba, ahol nem volt meg a szükséges infrastruktúra. A csapat humorosan „This is Sparta!”-nak nevezte el a projektet, és nagy nyomás alatt dolgozott, hogy három hónapon belül ideiglenes, egy éven belül pedig végleges megoldást hozzon létre. A projektben több mint 100 ember dolgozott együtt a zökkenőmentes átállás érdekében, amely december közepére sikeres migrációval zárult, így mindenki stresszmentesen élvezhette a karácsonyt.

 2. How modern pipeline looks like and why

Stratégiák az automatikus pipeline triggerek megakadályozására push esetén és a GitLab CI/CD pipeline-ok optimalizálása különböző alkalmazásokhoz.

Előadó: Daniil Kirillov, Java Developer

Daniil, Java-fejlesztő, elmagyarázta a pipeline-ok fontosságát és működését a szoftverfejlesztésben, elsősorban a GitLabon keresztül. A pipeline-ok automatizálják az olyan feladatokat, mint a tesztelés, a biztonsági ellenőrzések és a kódlefedettség, csökkentve ezzel a fejlesztők manuális munkáját. Daniil kiemelte, hogy nem hatékony a pipeline-ok futtatása minden egyes code push esetén, hiszen ez pazarolja az erőforrásokat, és azt javasolta, hogy helyette a GitLab merge request pipeline-ait és merge train pipeline-ait használjuk. Ezek a módszerek biztosítják, hogy a kódot az összeolvasztás előtt a legfrissebb target branch ellenében teszteljük, elkerülve a teszteletlen kód telepítését. Azt is hangsúlyozta, hogy az új mikroszolgáltatásokhoz újrafelhasználható alapértelmezett pipeline-ok létrehozásának előnyei időt és energiát takarítanak meg. Emellett javasolta a kicsinyített Docker-képek használatát az alkalmazások teljesítményének és telepítési sebességének optimalizálása érdekében.

3. Your customer is also your competitor – Challenges of steering a novated contract

Bevált gyakorlatok a megújított szerződések kezelésére, különös tekintettel a szolgáltatások átadására, a kilépés kezelésére és a nyereségesség fenntartására, ha az ügyfél egyben versenytárs is.

Előadó: Kovács-Bauer Anna, CS Germany & Industries / Vertical Automotive / Tribe Mercedes Benz & Daimler Truck Role: Lead SDM

Anna bemutatta a Daimlerrel kötött összetett NWP-szolgáltatási szerződés irányításával kapcsolatos tapasztalatait. Kezdetben váratlan kihívásokkal szembesült a szolgáltatások Infosysra való átállásával kapcsolatban, ami késedelmeket okozott a szolgáltatások átállásában. A tervezési problémák és a követelmények folyamatos változása ellenére is fenntartotta a szolgáltatások nyújtását, sőt, a támogatási szolgáltatások révén további bevételeket generált. A legfontosabb stratégiák közé tartozott a formálódó szerződés megértése és kezelése, az érdekelt felekkel való hatékony kommunikáció, valamint a belső szakértelem és az olyan együttműködési eszközök, mint az M365 Teams kihasználása. Anna hangsúlyozta a folyamatos tanulást és adaptációt, különösen a képzések és a bevált gyakorlatokkal foglalkozó workshopok révén.